Direktlänk till inlägg 25 december 2013

Julgodis och kärlek

Av Camilla Krantz - 25 december 2013 07:42

Julen är här. Fullt ut, 100% jul. För en matmissbrukare är det en svår tid kan jag meddela. Jo, matmissbrukare. Efter de 11 månader som gått har jag konstaterat att jag har någon form av missbruk. Det är inte det att jag gillar mat och godis och kakor och sånt. Det är det att jag inte kan sluta äta när jag börjat. Men denna jul hade jag bestämt att det skulle bli annorlunda. Jag har ju även lärt mig att om jag har en plan, följer den och slutar trycka ner mig själv om jag misslyckas så går det bättre. Så - årets julaftonsplan: mycket grönt på julbordet, inte börja smaka godis för tidigt, städa undan resterna innan läggdags. Precis så gjorde jag. Dessutom promenerade jag på morgonen och åt extra mycket frukt. Jag avstod även läsken. Nu ligger jag i soffan och planlägger juldagen. Jag känner inte någon skräck för denna dag. Det blir "vanlig" mat och massor av människor. Och barnbarn. Vem har tid att äta godis då?! ;-)

Mina barn gav mig dessutom den bästa julklappen. En PT-timme på Karma. Den ska jag använda till något riktigt bra. Jag vill lära mig att springa. Och jag vill ha hjälp att träna bålen så jag slipper ha ont och dålig hållning (kanske få in putmagen).

Kort och gott. Det känns som jag överlever julen. Jag är tacksam att jag tog skräcken på allvar, gjorde en plan och följde den. Nu kan det liksom bara bli bättre

God fortsättning på julen. Gott slut och gott nytt år önskar jag er.

 
 
Cia

Cia

25 december 2013 18:36

Skönt att höra att du är på spåret och klarat julafton så bra!
Klarade du den klarar du allt!
Cia

http://www.livetvid60.blogspot.com

Camilla Krantz

25 december 2013 21:31

Tack!! Det var svårt, men det gick och idag är jag väldigt stolt. Tusen kramar och tack för stöd. Det hjälper så otroligt mycket

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Krantz - 25 februari 2014 09:03


Sitter på hälsocentralen och väntar på att få lämna prover. Prover på ämnesomsättning, gluten, lever och en ny bakterieodling. Känner tillförsikt och hoppas på tillfrisknande. ...

Av Camilla Krantz - 19 februari 2014 06:55


Dag 3 av fasta. Fasta på mitt vis. Inte på 5:2 vis eller på det vis som mamma å pappa fastade i början av 80-talet, med buljonger å morotsjos... Jag käkar flytande, mest näringsshakes, men också soppa. Hemkokt grönsakssoppa som jag silat av. Målet är...

Av Camilla Krantz - 15 februari 2014 06:59


Idag är dagen. Då det är dags. Dags att ladda om kropp, själ och tanke. Jag börjar med att räkna sprickor i taket, väntar på att morgonmagen ska lugna sig och att ljuset ska komma. Sen blir det frukost, promenad och body combat. Life ska få sig ett b...

Av Camilla Krantz - 13 februari 2014 21:28


En och en halv månad av det nya året har gått. Hela den tiden har jag varit sjuk. Idag räknar jag 7,5 vecka av risig mage. Allt började i mellandagarna, en fest -en pizza - massor med godis! Magen sade upp sig. Efter tre veckor av magknip och diarré ...

Av Camilla Krantz - 20 januari 2014 19:03


Ett år har gått. Fort. Konstigt att man hinner med så mycket på så fort tid :-) Idag var det uppföljning. Med beröm godkänt. Jag har sedan inskrivningen gått från BMI 32, 83 kg och 110 cm i midjan till BMI 24,7, 66,3 kg och 80 cm i midjan. Jag had...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards