Direktlänk till inlägg 30 oktober 2013

Tre bra saker

Av Camilla Krantz - 30 oktober 2013 21:35

Dags att skriva av mig lite igen. Tur att jag inte lovat skriva varje dag... Först tänkte jag skriva ett långt inlägg om hur tungt det varit ett tag, vågen pekar åt fel håll och jag har svårt med träningen. Men det är ju inget roligt... Den här bloggen handlar ju om min viktresa, så egentligen borde jag väl skriva om allt det där. MEEEN i min viktresa händer så mycket annat så idag tänker jag skriva om nå annat!

Dagens gruppträff handlade om tankens kraft, om hur vi själva styr. Vi var väldigt få där idag så samtalen blev väldigt intima. Precis vad jag behövde nu, efter en tuff tid. Det är väldigt skönt att höra andra dela med sig. När timmen nästan var slut gick det upp för mig - jag har tidigare arbetat väldigt mycket med min övervikt, bantat - försvarat den - accepterat den, nu när jag inte har den längre kommer allt annat upp till ytan som jag måste jobba med. Min självkänsla, min ensamhet och annat muntert. Nyttigt att komma på det och ännu nyttigare att ta tag i det. Det är inget alternativ längre att bli stor och skylla på fläsket...

Så på inrådan från coach Gika kommer här dagens tre bra saker: morgonpromenaden blev 20 minuter i väldigt raskt tempo och jag fick inte så ont i ischiasen. Jag hade plussat på muskler inte fett och jag har lyckats äta 4 st riktigt bra måltider idag!

Att hitta tre bra saker, säga/skriva dem och se dem ska hjälpa mig fokusera på det jag kan och gör istället för det som jag inte hinner/kan.

Nu håller bi tummarna för ett par veckor med medvind!
Kram

Det börjar bli friskt ute på morgnarna.

 
 
Ingen bild

Gika

30 oktober 2013 22:14

👍😄👍❤️💖👍😄

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Krantz - 25 februari 2014 09:03


Sitter på hälsocentralen och väntar på att få lämna prover. Prover på ämnesomsättning, gluten, lever och en ny bakterieodling. Känner tillförsikt och hoppas på tillfrisknande. ...

Av Camilla Krantz - 19 februari 2014 06:55


Dag 3 av fasta. Fasta på mitt vis. Inte på 5:2 vis eller på det vis som mamma å pappa fastade i början av 80-talet, med buljonger å morotsjos... Jag käkar flytande, mest näringsshakes, men också soppa. Hemkokt grönsakssoppa som jag silat av. Målet är...

Av Camilla Krantz - 15 februari 2014 06:59


Idag är dagen. Då det är dags. Dags att ladda om kropp, själ och tanke. Jag börjar med att räkna sprickor i taket, väntar på att morgonmagen ska lugna sig och att ljuset ska komma. Sen blir det frukost, promenad och body combat. Life ska få sig ett b...

Av Camilla Krantz - 13 februari 2014 21:28


En och en halv månad av det nya året har gått. Hela den tiden har jag varit sjuk. Idag räknar jag 7,5 vecka av risig mage. Allt började i mellandagarna, en fest -en pizza - massor med godis! Magen sade upp sig. Efter tre veckor av magknip och diarré ...

Av Camilla Krantz - 20 januari 2014 19:03


Ett år har gått. Fort. Konstigt att man hinner med så mycket på så fort tid :-) Idag var det uppföljning. Med beröm godkänt. Jag har sedan inskrivningen gått från BMI 32, 83 kg och 110 cm i midjan till BMI 24,7, 66,3 kg och 80 cm i midjan. Jag had...

Ovido - Quiz & Flashcards