Alla inlägg under november 2013

Av Camilla Krantz - 15 november 2013 20:33

I min familj är fredag synonymt med god mat, soffhäng och godis. Så har det alltid varit. Det är svårt för en frossare som jag att se på när andra äter jox. Att äta lite fungerar ju, så länge det bara finns lite hemma. Men ibland saknar jag frosseriet.

Så idag har jag frossat. Som tusan. Till middag gjorde jag en avokadosallad med paprika, lök och räkor. Hjälp va gott!! Å så fixade jag dessert. En favorit faktiskt. Äpplen i bitar, lite hackad mandel och så kanel och kardemumma på. 175 grader i ca 20 minuter, till äpplena blir mjuka. Serverade det med vaniljkesella och minikeso. Ojoj. Nu sitter jag i soffan med jäntan, slurpar lite te, är mätt i magen och nöjd i frossartarmen. Och själen mår prima!!

Trevlig fortsättning på fredagskvällen och ha en fin helg!

Av Camilla Krantz - 14 november 2013 13:50

Inspiration har det varit ont om ett tag. Det glimmar till små korta stunder å så ramlar jag tillbaka i gamla mönster av tröstätande och missade måltider. Jag är så galet nära mitt slutmål så jag känner lukten av det. Lukten av seger och stolthet.

Nu håller jag tummarna för att spåret jag är inne på ligger kvar hela resan. Sätter mig i förarsätet, ställer in GPSn och räknar med att korsa mållinjen om 5 veckor!

Vi hörs

Av Camilla Krantz - 4 november 2013 19:08

Igår bläddrade jag i kalendern och i min Övningsbok från Itrim. 40 veckor sedan jag klev på livståget. 40 veckor av kämpande, svett, tårar, bakslag, framsteg, broccoli och balans. Balans på "inkomster och utgifter" lagom mycket in och lagom mycket ut. För 40 veckor sedan hade jag aldrig satt min fot på ett gym eller på ett gruppträningspass, idag tränar jag både ock i snitt 3 timmar i veckan (inte 3 timmar av var, utan tillsammans)

Dessa 40 veckor har gett mig nya vänner, nya insikter och förbättrad livskvalitet. Kroppen orkar hänga med i det tempo som hjärnan vill, för det mesta. Hjärnan har dessutom lärt sig att säga nej ibland, när det går för fort.

Nu gör jag mig redo för veckans läskigaste - gruppdans... Showdans tillsammans med 15 andra glada dansanta flickor i alla åldrar!!

Målet - think outside the box!

Jag firade 40 veckor av framgång med ett par nya jeans och en snygg topp! Bara för att jag var värd det!!

Under dessa 40 veckor har jag tappat 17 kg, 22 cm i midjan och 20 cm i bysten. Jag har gått från strl 46 till strl 40 på byxor.

Av Camilla Krantz - 1 november 2013 20:26

Det är fredag, boysen är hos pappan och jäntan gör sig redo för partaj. Jag lutar mig tillbaka i soffan med en kopp lyxjava och njuter. En av min sällsynta ensamma kvällar och jag njuter av varje minut.

Veckan som gått har bjudit på med och motgångar. Armen hämtar igen sig, sakta men säkert. Maten bråkar med mig och jag är galet sugen på kakor dagarna i ända. Men jag börjar ändå få bättre kontroll på mig. Vikten har gått uppåt och humöret nedåt, men så vände det och humöret går uppåt och förhoppningsvis vikten i andra riktningen då. Det är rörigt att vara Camilla nu för tiden.

Jag tänkte mig tre bra saker att ta med från dagen oxå. Att skjutsa in mig i helgen liksom.
1: nya lilla pluttebilen gick igenom besiktningen UA.
2: fredagsdansen gav galet med energi och massor med mersmak. Många pass bokade under veckan som kommer.
3: utmaning som innebär en riktig fajt med de sista kg som är kvar!! GAME ON

Nu åker vi - rakt in i framtiden.

Ovido - Quiz & Flashcards