Alla inlägg under september 2013

Av Camilla Krantz - 26 september 2013 20:10

Idag har jag tillsammans med 5 andra itrimare haft ett samtal med Bollnäs Nytt ( tidningen som delas ut till alla hushåll varje söndag) Vi hat pratat om Itrim, motion, varför, hur. Med och motgångar. Lätt och svårt. Vi hade alla olika startdagar, målgångar och anledningar. Ett väldigt inspirerande samtal som jag hoppas och tror kommer resultera i en fin artikel.

Nu känner jag mig redo att glida vidare. Rakt in i mål och rätt in i framtiden.

Av Camilla Krantz - 25 september 2013 19:03

Tänk hur det ena föder det andra så att säga. Igår var ingen bra dag alls, men efter regn kommer sol. Idag kändes det bättre redan när jag klev upp. Satte fart på dagen med 30 minuters promenad. I makligt tempo, men ändå en promenad. Resten av förmiddagen gick åt till planering för det möte jag skulle på. Möte med yngstingens lärarlag. Sonen är diagnosticerad ADHD och jag får därför komma till skolan med jämna mellanrum och lägga upp planer för hans studier och skoltid. Ganska påfrestande men skam den som ger sig.

När jag nu var igång med planeringshjärnan fick jag mig en dos själv. Eftersom skada och förkylning hindrar mig från vanlig träning behöver jag en mat-plan. Så, gossen fick en studieplan och jag fick en matplan.

Matplan fram till dess jag kan träna 100%
Avvägda måltider enligt handfast- (var noggran med mängd)
En måltid/dag med LCD-Itrim shake eller bar
1 frukt på kvällen om det har varit en "tidig" dag. (Dvs om frukosten varit före 07.00 på morgonen)

Så, planering är A & O både för stökiga gossar och hungriga mammor.

Dagens middag enligt handfast ( inte minus idag )
Ugnslax med 1/2 knytnäve potatis, kokta grönsaker, sallad och en sås på crème fraîche/fetaost dill & citronpeppar.

Av Camilla Krantz - 24 september 2013 19:20

Dagen har tillbringats till 95% i soffan. Helt slagen till marken av nån jäkla förkylningsbasill. Dålig matordning som resultat och ett godissug av löjligaste mått. Bakade chokladbollar. Åt upp smeten innan det blev bollar.

Nu har jag dåligt samvetet. Tror jag går och lägger mig. I morgon är en annan dag!

Av Camilla Krantz - 23 september 2013 22:00

Jag vägrar! Vill bara tala om det högt så kan inte bacillen missa det. Den göre sig icke besvär hos mig. Det räcker med handen och tristessen att övervinna varje dag.

Tar ett par katter och lite Alvedon med mig till sängs. Omstart i morgon, okej?

Luna Lovegood, en perfekt fotvärmare

Av Camilla Krantz - 22 september 2013 15:10

Öppet hus på Karma Träningscenter. Det innebär mys-söndag på riktigt. Idag hade dom releas på nya Body Combat och Sh'bam. Tyvärr fick jag stå över BC, men titta kan man ju göra med bara en arm. Sh'bam 13 fick iallafall njuta av mitt sällskap. Jäklar va roligt! Å Elin är så bra ledare. Carmen med, för den delen. När jag får dansa med dessa töser vill jag bara ösa på. Armen hindrar mig något, men jag gjorde det jag kunde. Svanskotan kändes skaplig idag. Äntligen. Snart är jag nog tillbaka.

Nu laddar jag för ett möte med delar av teaterföreningen. Vi planerar in en fest. Det kommer bli galet trevligt och något att se fram emot. Ska köpa mig en snygg klänning till dess. KUL!!

I morgon startat dagen med cirkelgym under ledning av Karmas egna galning :) Världens bästa Jens!

Jo, nytt hår fick bli belöning för att jag nått huvudmålet!

Av Camilla Krantz - 20 september 2013 19:06

Nu har det känts som en spikrak smärtkurva nedåt, mot det bättre. Lättare promenade, motionscykel och lite gym för ben och mage. Vila långa stunder på dagen och sova mycket på nätterna. Perfekt! Idag var dagen det skulle vända tänkte jag. 14 dagar efter olyckan. Så jag bokade in sh'bam - den bästa kickstarten för helgen. Dagen ägnades åt promenad, fönstershoppande och nytt gips.

17.15 klev jag in i danssalen, tog plats och allt kändes fint. 3 låtar senare hick jag ut! Inte för att armen stökade, utan för att svanskotan sa ifrån. SÅ JÄKLA TRIST!!

Nu är jag sur, vill äta godis och se på film! Men jag väljer naturella nötter och städning... Väljer å väljer... Men så får det bli.

Av Camilla Krantz - 19 september 2013 13:43

Igår var en magisk onsdag. Jag är fortfarande lite euforisk faktiskt. Jag nådde fram till mitt huvudmål!! Galet!! Under min resa har jag delat viktnedgången i 3 mål. Delmål, huvudmål och slutmål. Delmålet var att komma under 70 kg, det gjorde jag efter ca 5 månader. Slutmålet är 65 kg men mellan detta har jag alltså det jag kallar huvudmål. Det som sedan ska vara min övre gräns, där jag vill stanna. Svårt att förklara, men glasklart i min skalle. Huvudmålet är 68 kg.

Igår hade jag vägning och Itrim-gruppträff. Vågen stannade på 67,4 kg!!!! Segerdans genom hela Karma!!! High five ( med vänster) till alla som kom i mun väg!!! Jag är så vansinnigt stolt över mig själv. Och så ofantligt tacksam för allt stöd jag får. Från mina barn, mina vänner och från världens bästa hälsoteam på Karma Träningscenter!!! TACK!!

Å så lovade jag mig själv att lägga ut en före/efter bild när jag kommit hit. Gruvsamt - men här är det en.

Januari 2013 - september 2013.
-16,8 kg

Av Camilla Krantz - 18 september 2013 11:30

Igår kom jag på att jag är ägare av en liten hushållsmaskin. Ingen modern snygg sak, men för den skull väldigt kapabel att hacka upp grönsaker och allehanda ting. Så jag rensade kylskåpet på grönsaker som snart skulle sett bättre dagar. Ner i maskinen med rotfrukter och kål och allt möjligt gott och bums ner i stora gryta. Det står nu och puttrar tillsammans med buljong och krossade tomater. Lite heta kryddor fick också slinka med. Nu har jag många bra måltider till hands. Soppa som motsvarar 3 knytnävar grönsaker, lite keso och en bit knäcke till. Varmt, mättande och lätt.

Det känns fint att ta tag i detta nu. Matordning och portionsstorlekar har varit svårt ett tag. Men med 4 kg kvar till slutmål är det dags för lite ordning och reda. Ikväll är det gruppträff, vägning och bästa träningspasset. Det är också den perfekta kvällen för en nystart!!

GAME ON!!

Kokat soppa på en spik... Eller iallafall på ett vitkålshuvud :)

Ovido - Quiz & Flashcards